среда, 19 декабря 2012 г.

Місце принципів толерантності в сучасному житті


МЕТА : ознайомити з поняттям «толерантність»;
набути навичок розуміння і прийняття людей, їх внутрішнього світу;
закріпити довірливий стиль спілкування в колективі, групі;
розвивати навички колективного прийняття рішень.
План проведення
1.     Вступна частина(привітання, повідомлення теми, мети заняття)
2.     Інформаційне повідомлення «Толерантність»
3.     Основна частина. Гра «Корабельна аварія»
Умови гри
Групова робота
Аналіз гри
4.     Підбиття підсумків
Створення корабля толерантності
Презентація корабля
5.     Обмін враженнями
Місце принципів толерантності в сучасному житті
1.     Вступна частина(привітання, повідомлення теми, мети заняття)
2.     Інформаційне повідомлення «Толерантність»
Поняття толерантності вперше почали вживати у ХVІІІ ст. У своєму «Трактаті про віротерпимість» видатний французький письменник та філософ Вольтер писав : «Безумством є переконання , що всі люди мають однаково думати про певні предмети».
Розуміння толерантності не однакове в різних культурах, бо залежить від історичного досвіду народів. Англійці розуміють толерантність як готовність і здатність без протесту сприймати іншу особистість;  французи – як свободу іншого, його думок, поведінки, політичних та релігійних  поглядів. У китайців бути толерантним означає – великодушно й щиросердно ставитись до інших. В арабському світі толерантність  – це вміння вибачати. Терпимість . співчутливість; а в персидському – ще й здатність до примирення.
У 1995 році на 28 Генеральній конференції ЮНЕСКО її учасники проголосили 16 листопада міжнародним днем толерантності й прийняли «Декларацію принципів толерантності». Відтоді цей день щорічно відзначається в країнах – членах цієї організації.
У словнику іншомовних слів зазначено, що слово «толерантність» (з лат.- терпіння) – терпимість до чужих думок і вірувань.
Толерантність – це розуміння, повага, визнання рівноправності, відмова від тиску і насильства, визнання рівноправності, відмова від тиску і насильства, визнання прав інших на власні думки і погляди, прийняття людей такими які вони є, взаєморозуміння на основі згоди.
Т –              терпимість
О -              оптимізм
Л –              любов
Е -              ентузіазм
Р -              рівність
А –              активність
Н -              ніжність
Т -              тактовність
Н -              необхідність
І -               ініціативність
С –              співчуття
Т -              терпіння
Ь
Толерантність – це те, що уможливлює досягнення миру, сприяє переходу від культури війни до культури миру.
Ст..1 «Декларація принципів толерантності»
 
Толерантність – це повага, сприйняття та розуміння розмаїття культур нашого світу, форми самовираження та самовиявлення людської особистості.
Ст..1 «Декларація принципів толерантності»
 
Толерантність – це та цінність, яка робить мир досяжним.
Херрі Холкері
 
Толерантність – це мистецтво жити з іншими людьми та з іншими ідеями
Кофі Аннан
 
На державному рівні реалізація принципів толерантності передбачає існування справедливого та неупередженого законодавства, дотримання правопорядку та адміністративних норм.
Ст..2 «Декларація принципів толерантності»
 
Перед великим розумом я схиляю голову, перед великим серцем  я стою на колінах.
Г. Гетте
 
Толерантність – це обов’язок сприяти утвердженню прав людини.
Формуванню толерантності сприяють:
Знання,
Відкритість,
Спілкування,
Свобода думки, совісті та переконань.
У наш час толерантність розуміють як повагу і визнання рівності, відмову від домінування та примусу, визнання праву інших людей на власні думки, погляди. Отже, толерантність насамперед має на меті прийняття інших такими як вони є, і взаємодію з ними на основі згоди.
Поділ людей на толерантних та інтолерантних є доволі умовним. Кожна людина в своєму житті здійснює як толерантне, так і інтолерантні вчинки.
Але здатність поводитися толерантно може стати особистісною рисою. Толерантні люди краще знають свої вади і переваги. Вони критично ставляться до себе, у своїх бідах не звинувачують інших. Вони не перекладають власної відповідальності на інших, не акцентують уваги на розбіжностях між «своїми» та «чужими», а тому готові вислухати і зрозуміти інші думки.
Особлива риса толерантної людини – почуття гумору і здатність покепкувати зі своїх помилок і слабких сторін. Толерантна людина знає і оцінює себе. Її добре ставлення до себе співіснує з позитивним і доброзичливим ставленням до інших.
3 основна частина
Гра «Корабельна аварія»
Умови гри «Корабельна аварія»
Клас ділиться на групи по 6-8 осіб. Ведучім оголошується умова.
Ви дрейфуєте на кораблі в південній частині Тихого океану. В наслідок пожежі велику частину судна та вантаж знищено. Корабель повільно тоне. Ваше місце знаходження невідоме через ушкодження навігаційних приладів, але ви знаходитеся на відстані орієнтовно1000 км до південного заходу від найближчої землі.
Нижче надано перелік 14 предметів, що залишилися цілими й неушкодженими після пожежі. Ваше завдання – класифікувати їх відповідно до їхнього значення для виживання. Поставте цифру 1 – для найважливішого предмета, цифру 2 – для другого за значущістю і т.д. до 14 найменш важливого для вас.
Головне – прийняти спільне командне рішення. Не забувайте про принципи толерантності під час спілкування. Ви маєте час 5 хвилин.

Групова робота
Учні проводять ранжування предметів, враховуючи наступні критерії:
Предмети виконують кілька функції, малогабаритні, тривалої дії.
Допомагають виживати, гарантують особисту безпеку.
Привертають увагу рятувальників.
Допомагають переміщуватися й орієнтуватися в просторі.
Не мають особливого значення в цих умовах.
Аналіз гри
У таблицю вноситься номер, який надала кожному предмету група.
Оголошуються правильні номери та виконується обчислення:
ГО-ПО=СП                                     ГО – групова оцінка
ПО – правильно оцінка
СП – сума помилок
Якщо розмір помилки менше або дорівнює 30 – група вижила – їм вдалося врятуватися. Якщо розмір помилки 31 і більше – група потребує додаткової допомоги, вона може потонути.
Питання для обговорення
1.     Чи всі брали участь в обговорення? Мали можливість висловити власну думку?
2.     Чи всі думки були враховані під час прийняття групового рішення?
3.     Що допомагало і що заважало працювати в групі?
4. Підбиття підсумків
Створення корабля толерантності
Створити спільний корабель толерантності. Це може бути – малюнок, макет, колаж та інше, який відображав основні принципи толерантності.
Розмір А-3.
Презентація корабля
Презентація основної ідеї, яку несе корабель толерантності може бути представлена у будь – якій формі: віршованій, прозовій, пісенній і.т.д.
5. Обмін враженнями
Завершити речення по колу:
«Мені найбільше сподобалось …»

1 комментарий: